onsdag 5 oktober 2011

lite funderingar...

Jag har funderat lite på hur bilderna på skorna ska vara, och jag har berstämt att jag ska ha två eller tre bilder i reklamen, det beror lite på. Eftersom jag nu har valt att säljargumenten ska vara stil & ungdom måste jag ju anpassa bilderna efter det. Den största bilden ska nog vara en bild i samhället, det känns ganska "stil&ungdom"... jag vet inte riktigt ännu om ansiktet ska synas på statisten. om jag t.ex har en bild på en tjej som är femton år, så uppfattar man ju direkt att skorna är för tjejer i den åldern, och jag tror att jag vill ha en lite mer utvidgad åldersgrupp, typ 13-18 eller nåt..men jag får se, ändrar mig ju typ hela tiden! Men det ska i alla fall vara en eller två lite mindre bilder till, på bara skorna. Har börjat prova fota lite på skorna, och det har la gått rätt bra. Ska fortsätta söka ideer till hur jag ska fota bilderna oså. :)

3 kommentarer:

  1. Bra! Lägg ut bilderna som du fotat så vi får se!!Ibland kan man skissa med bilder också. Fundera på hur du skall skriva och placera din text. Läs länken på min blogg "Bild i Sollebrunn" om färg och form. den handlar om Layout.

    SvaraRadera
  2. ja, jag ska nog skissa lite, för blev inte jättenöjd med bilderna jag fota :( men ska kolla din blogg, hur kommer man dit ? x)

    SvaraRadera
  3. bildochitpedagogen.blogspot.com

    SvaraRadera